Інклюзивна освіта
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОЕКТ
АНОТАЦІЯ
Інтеграція України у світовий освітній процес вимагає постійного пошуку ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, впровадження реального забезпечення рівного доступу всіх її громадян до якісної освіти, що є одним із пріоритетних завдань, визначених Національною стратегією розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки.
У непростих демографічних та соціально-економічних умовах, коли кожна сільська школа знаходиться під загрозою «оптимізації мережі навчальних закладів», дуже важливо знайти своє обличчя, зайняти свою нішу в освітньому просторі. Історично українська школа завжди була центром місцевої громади. Школа виконувала не тільки навчальну функцію, вона активізувала та навчала громаду. Сьогодні школа на селі – це місце, де кожна людина незалежно від стану здоров`я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на одержання якісної освіти.
Як показав аналіз лише на територій Плесенської сільської ради, де функціонує наш заклад, станом на 01 січня 2011 року проживало 65 осіб, що мали проблеми із зором того чи іншого ступеня, 12 % дітей стояли на обліку у офтальмолога, 2 дитини мали статус інвалідів по зору.
Соціальна підтримка дітей з психофізичними вадами вважається одним із гуманістичних завдань усіх країн міжнародної спільноти і відображена у найважливіших правових документах нашої держави. В Україні, як і в усьому світі, спостерігається тенденція до зростання кількості дітей з особливими освітніми потребами, зокрема кожна 9 дитина має проблеми із зором того чи іншого ступеня, що означає суттєве обмеження їх життєдіяльності, призводить до соціальної дезадаптації, ускладнює процеси самообслуговування, спілкування, навчання. Особливо гостро ці проблеми спостерігаються в сільському соціумі, віддаленому від реабілітаційних та соціальних центрів, де якість медичного обслуговування залишається низькою, де єдиним доходом батьків є ведення підсобного господарства, тому ніколи перейматися фізичним та психологічним станом дитини-інваліда. Прогнози щодо майбутнього такої дитини теж не оптимістичні.
Ці обставини зумовили необхідність створення на базі Плесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, як осередку розвитку громади, модельного центру інклюзивної освіти (МЦІО) «Відкрита школа».
МЕТА:
соціалізація й інтеграція дітей з особливими потребами у суспільство, сприяння розвитку талантів, навичок, спроможностей слабозорих дітей, виховання інклюзивних цінностей, формування громадської думки, забезпечення батьків інформаційною підтримкою, підвищення їхнього освітнього рівня щодо відстоюванні прав та інтересів дітей з особливими освітніми потребами через організацію роботи модельного центру інклюзивної освіти «Відкрита школа».
ЗАВДАННЯ:
- Внесення змін до установчих документів, що регламентують діяльність закладу.
- Створення безбар’єрного предметного середовища, охоронного зорового режиму.
- Забезпечення корекційної спрямованості навчально-виховного процесу.
- Формування інклюзивної культури закладу.
- Реалізації програм «Щоденник добра», «Рівний рівному».
- Надання сім’ям кваліфікованої медико-психолого-педагогічної допомоги спрямованої на реабілітацію і соціалізацію дітей з особливими потребами.
- Розробка мультимедійного освітнього курсу для батьків «Вікно у світ»
- Налагодження роботи юридичного консультпункту.
- Підготовка та проведення системи тренінгових занять для сімей «Сім кроків».
- Проведення культурно-масових заходів, соціальних акцій із залученням дітей з особливими освітніми потребами.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
МЦІО дітям:
- допомагає формувати комунікативні, соціальні та життєві компетентності;
- забезпечує рівний доступ до освіти;
- дає змогу підвищувати самооцінку й відчути себе частиною цілого;
- розширює можливості для налагодження нових дружніх стосунків.
- дозволить змінити ставлення до дітей з особливими потребами зі сторони однолітків та всієї громади;
- діти з порушеннями зорового сприйняття стануть повноцінними членами суспільства.
МЦІО батькам:
- надає можливість для співпраці й активнішого залучення до життя шкільної громади;
- забезпечує можливість вибору в їхньому прагненні подбати про якісну освіту своєї дитини;
- надає стимули й заохочує до спілкування з іншими батьками для отримання підтримки та інформації;
- батьки отримають психологічну підтримку і щоденну практичну допомогу, а також впевненість в майбутньому дітей.
МЦІО педагогам:
- допомагає налагодити співпрацю й застосовувати командний підхід до розв’язання проблем і шляхів подолання труднощів;
- забезпечує можливість для професійного розвитку;
- дає змогу збагатити власну палітру методів і прийомів викладання, навчальних та виховних стратегій.
МЦІО громаді:
- забезпечує відображення школою істинного розмаїття громади;
- демонструє соціальну цінність рівності;
- сприяє утвердженню громадянських прав усіх людей.
- батьки, вчителі, громада об’єднаються для вирішення невідкладних проблем в сім’ях, де є діти, що мають проблеми із зором.
Повну версію проекту можна завантажити натиснувши на посилання: проект