Статут школи
Затверджено
управлінням освіти, молоді та спорту Шепетівської
райдержадміністрації
Начальник управління освіти, молоді та спорту
_______________Н.Грабельнікова
“_______”______________ 2016 р.
СТАТУТ
Плесенської загальноосвітньої
школи І – ІІІ ступенів
Шепетівської районної ради
Хмельницької області
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.Плесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Шепетівської районної ради Хмельницької області знаходиться у комунальній власності.
Юридична адреса школи : 30421 Хмельницька область, Шепетівський район, с.Плесна. вул. Миру,5 Телефон: 25-184.
Засновником Плесенської загальноосвітньої школи І –ІІІ ступенів є: Шепетівська районна рада.
Плесенська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2010 року № 778, постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 N872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН України , інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та Статутом на принципах доступності, гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій і об’єднань; взаємозв’язку розумового, морального, фізичного та естетичного виховання; органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей з національною історією та культурою, традиціями українського народу; диференціації та оптимізації змісту і форм освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання, інструктивно-методичним листом «Організація навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання».
Плесенська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів є юридичною особою, має штамп, печатку.
Головними завданнями Плесенської загальноосвітньої школи є:
забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
виховання громадянина України;
виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
виховання свідомого ставлення до свого здоров”я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, забезпечення і зміцнення фізичного та психічного здоров”я учнів;
створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
забезпечення рівноправних умов навчання і розвитку дітей з глибокими вадами зору на засадах інклюзивної освіти.
5. Заклад діє на підставі статуту, який розроблено на основі Положення про загальноосвітній навчальний заклад затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778, затверджено управління освти, молоді та спорту Шепетівської районної державної адміністрації, зареєстровано в Шепетівській районній державній адміністрації.
Класи у Плесенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів формуються за погодженням з управління освти, молоді та спорту Шепетівської районної державної адміністрації згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу.
7. У разі, коли кількість дітей менша за визначену нормативами їх наповнюваності, — організуються заняття за індивідуальною формою навчання.
8. З урахуванням потреб населення та місцевих умов Плесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів приймає рішення про створення групи продовженого дня, створення класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням з управління освти, молоді та спорту Шепетівської районної державної адміністрації.
З урахуванням освітніх запитів населення, кадрового забезпечення та матеріально-технічної і методичної бази Плесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів організовує навчання в старшій школі за одним або кількома профільними напрямами.
З метою здійснення профорієнтаційної роботи, профільного, трудового та професійного навчання Плесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів може направляти учнів школи до міжшкільних навчально-виробничих комбінатів. Школа і комбінат узгоджують порядок спільної роботи, розклад занять, навчальне навантаження. Школа бере участь у комплектуванні груп, здійснює систематичний контроль за відвідуванням учнями навчальних занять у комбінаті, їх успішністю.
11. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у Плесенській загальноосвітній школи І-ІІІ ступенів організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених МОН України.
12. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у Плесенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.
13. Плесенська сільська рада закріплює за Плесенською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів відповідну територію обслуговування і до початку навчального року бере на облік учнів, які мають її відвідувати.
Зарахування учнів (вихованців) до всіх класів Плесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.
Зарахування учнів до профільних класів, класів з поглибленим вивченням окремих предметів в Плесенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів здійснюється на підстав особистих заяв учнів та їх батьків.
Директор школи зобов’язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.
17. Зарахування учнів до закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора школи.
Для зарахування учня до закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до школи III ступеня — документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.
18. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до Плесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
19. Переведення учнів (вихованців) школи до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.
У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини вибуття.
У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Навчально-виховний процес у Плесенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступеніві здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, складених на основі типових навчальних планів, затверджених МОН України.
У робочому навчальному плані школи з урахуванням її типу та профілю навчання конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.
Індивідуалізація і диференціація навчання у закладі забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.
Для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами складаються індивідуальні навчальні плани.
Робочі навчальні плани Плесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів затверджуються відділом освіти Шепетівської районної державної адміністрації .
Заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
Плесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН України, і забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання, відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
Плесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” та свого статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу.
25. Навчально-виховний процес у закладі здійснюється за груповою та індивідуальною формою навчання.
26. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв Плесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів за погодженням з управлінням освти, молоді та спорту Шепетівської районної державної адміністрації створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.
Плесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Порядок надання платних послуг затверджується МОН за погодженням з Мінфіном та Мінекономіки України
28. Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
29. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на семестри та режим роботи встановлюються школою у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з управлінням освіти, молоді та спорту Шепетівськї районної державної адміністрації .
30. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
Тривалість уроків у закладі становить: у 1-х класах — 35 хвилин, у 2-4-х класах — 40 хвилин, у 5-11-х — 45 хвилин.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з управлінням освти, молоді та спорту Шепетівської районної державної адміністрації та управлінням Держпродспоживслужби у Шепетівському районі.
32. Для учнів 5—9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10—11-х класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).
33. Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.
34. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) — 20 хвилин.
35. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором школи.
36. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
37. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
38. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
Функціонування інклюзивних класів передбачає:
перебування дитини з певними порушеннями в масовому загальноосвітньому класі з метою оволодіння знаннями, вміннями та навичками нарівні зі здоровими однолітками;
соціально-медико-педагогічний супровід дітей;
наукове, організаційне керівництво експериментом;
- забезпечення належних умов для навчання, виховання, корекційної роботи (матеріально-технічне, кадрове, фінансове забезпечення) тощо.
Для організації інклюзивного навчання Плесенська загальноосвітня школі І – ІІІ ступенів здійснює такі заходи:
-створення мультидисциплінарної команди у складі: логопед, лікар офтальмолог соціальний педагог, практичний психолог, сестра медична, заступник директора з навчально-виховної роботи, асистент учителя, голова районної психолого – медико – педагогічної комісії, класні керівники;
- створення безбар’єрного предметного середовища та забезпечення охоронного зорового режиму;
- розроблення індивідуальних корекційних програм розвитку та карток психолого – педагогічного супроводу для кожної дитини з урахуванням нозологій (порушень мовлення, слуху, зору, інтелекту, опорно-рухового апарату);
- адаптація навчальних планів, програмного матеріалу, методів, форм навчання до індивідуальних потреб дітей з з особливостями психофізичного розвитку ;
- створення умов для соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами і здорових дітей, здобуття ними необхідних соціальних компетентностей.
В Плесенській ЗОШ І-ІІІ е обов’язковим елемент форми:
-для учнів – зелена жилетка з емблемою школи;
- для вчителів – сіра жилетка з емблемою школи
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
42. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів школи визначаються МОН України.
43. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
44. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
45. Оцінки учням з поведінки, за участь у суспільно корисній, громадській діяльності не виставляються. До додатків до документів про освіту (свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту) зазначені оцінки не виставляються.
46. Навчання у випускних (4-х, 9-х і 11-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються МОН України.
В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН та МОЗ України.
47. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
48. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
49. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
50. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.
Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу I—II рівня акредитації.
51. Учням, які закінчили старшу школу 11-й клас, видається атестат про повну загальну середню освіту.
Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
52. Випускникам 9-х, 11-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.
Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
53. За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8-х, 10-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом “За високі досягнення у навчанні”, а випускники закладів III ступеня — похвальною грамотою “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”, медалями — золотою “За високі досягнення у навчанні” або срібною “За досягнення у навчанні”. За відмінні успіхи в навчанні випускникам школи II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється МОУкраїни.
За успіхи у навчанні (праці) для учасників навчально-виховного процесу можуть встановлюватися інші форми морального і матеріального заохочення.
54. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється МОН України, управлінням освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації, управлінням освти, молоді та спорту Шепетівської районої державної адміністрації.
ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДІ
55. Виховання учнів у Плесенській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
56. Цілі виховного процесу в Плесенській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
57. У Плесенській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Примусове залучення учнів закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
58. Дисципліна в Плесенській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту навчального закладу.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Учасниками навчально-виховного процесу в Плесенській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів є учні, педагогічні працівники, психолог, бібліотекар, інші спеціалісти закладу, керівники гуртків, батьки або особи, які їх замінюють.
59. Статус, права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу, їх права та обов’язки визначаються Законами України “Про освіту”, ”Про загальну середню освіту”, іншими актами законодавства, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, статутом, правилами внутрішнього розпорядку Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів..
60. Учень — особа, яка навчається і виховується в закладі.
61. Учні Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів мають гарантоване державою право на:
доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти у державному та комунальному закладі;
вибір певного закладу, форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною базою закладу;
участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
участь в роботі органів громадського самоврядування закладу;
участь в роботі добровільних самодіяльних об’єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
62. Учні Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів зобов’язані:
оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
підвищувати свій загальний культурний рівень;
брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу, його статутом;
дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
виконувати вимоги педагогічних та інших працівників школи відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу;
брати участь у різних видах трудової діяльності;
дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів;
дотримуватися правил особистої гігієни.
63. Учні закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
64. За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.
65. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти.
66. До педагогічної діяльності у закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
67. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.
Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів і затверджується відділом освіти Шепетівської районної державної адміністрації.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
68. Директор школи призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстерною , навчально-дослідною ділянкою, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та статутом Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів.
69. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
70. Педагогічні працівники закладу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія ( спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання “старший учитель”, “учитель (вихователь) – методист”, “педагог-організатор – методист” та інші.
71. Педагогічні працівники Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів мають право:
самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів;
брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;
обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
вносити керівництву закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
72. Педагогічні працівники Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів зобов’язані:
забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН України доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, директора школи;
сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я;
виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
виконувати статут закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);
брати участь у роботі педагогічної ради;
виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;
постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;
вести відповідну документацію.
73. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
74. Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.
75. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;
створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
звертатися до органів управління освітою, керівника закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;
брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.
76. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту школи;
поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;
постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
Директор Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів і його заступники призначаються на посаду та звільняються з посади управлінням освти, молоді та спорту Шепетівської районної державної адміністрації згідно із законодавством.
Керівництво закладом здійснює його директор. Керівником Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому МОН України.
79. Директор школи:
здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
організовує навчально-виховний процес;
забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;
забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу.
Директор Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів є головою педагогічної ради — постійно діючого колегіального органу управління закладом.
Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
Педагогічна рада розглядає питання:
удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
планування та режиму роботи закладу;
варіативної складової робочого навчального плану;
переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
морального та матеріального заохочення учнів та працівників Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів;
морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;
притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;
педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.
83. Органом громадського самоврядування Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.
Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються статутом закладу і колективним договором.
Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу.
84. У закладі за рішенням загальних зборів (конференції) можуть створюватися і діяти рада закладу, діяльність якої регулюється його статутом, а також учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує МОН України.
До складу ради закладу обираються представники педагогічного колективу, учнів школи II-III ступеня, батьків і громадськості.
МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
85. Матеріально-технічна база Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів включає будівлю, споруди, землю, комунікації, обладнання, автобус, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
86. Майно, закріплене за Плесенською загальноосвітньою школою І – ІІІ ступенів належить закладу на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.
87. Фінансування закладу здійснюється його засновником або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.
88. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” та інших нормативно-правових актів.
89. Джерелами фінансування Плесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів є:
кошти відповідного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;
кошти, отримані за надання платних послуг;
доходи від реалізації продукції навчально-виробничої майстерні, навчально-дослідної ділянки, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
інші джерела, не заборонені законодавством.
90. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Плесенській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів визначається законодавством, нормативно-правовими актами МОН України та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належить заклад. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти Шепетівської районної державної адміністрації.
91. Заклад має право згідно із законодавством придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу.
92. Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно до законодавства.
МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
93.Плесенська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
Заклад має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
94. Участь закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.
КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
Державний контроль за діяльністю Плесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.
Державний контроль за діяльністю Плесенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів здійснюють МОН України, інші центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких належить заклад, Державна інспекція навчальних закладів при МОН УКраїни, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування і підпорядковані їм органи управління освітою.
проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому МОН України.
98. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням МОН України за поданням органу громадського самоврядування закладу або відповідного органу управління освітою.
99. Атестованому закладу, що здійснює підготовку за рівнем базової або повної загальної середньої освіти, підтверджується право видачі документів про освіту державного зразка.
100. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) закладу з питань, пов’язаних з навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність таких перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше як два рази на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною роботою закладу, проводяться його засновником відповідно до законодавства.
У всьому, що не врегульовано цим статутом, учасники навчально – виховного процесу керуються чинним законодавством України