Перспективний план роботи
2022-2023 н.р.
Річний план роботи асистента вчителя складено на підставі наступних нормативно-правових документів:
1. Конституція України.
2. Декларація прав людини.
3. Конвенція про права дитини.
4. Закон України «Про освіту».
5. Закон України «Про загальну середню освіту».
6. “Про реабілітацію інвалідів в Україні”
7. “Конвенція про права інвалідів (укр/рос)”
8. “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”
9. Закон України «Про освіту» №1144-12 від 04.06.91 (із змінами)
10. Закон України «Про дошкільну освіту» від 20.12.2001 (зі змінами)
11. Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» (№2442-17 від 06.07.2010)
12. Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів» (№ 4213-VI від 22.12.2011)
13. Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (№ 1324 – VІІ від 5 червня 2014 року)
14. “від 15 серпня 2011 р. N 872 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах
Основні завдання асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами та застосування під час уроку системи додаткових заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу.
Асистент вчителя забезпечує:
– Надання допомоги вчителям в організації, підтримці та впровадженні навчально-виховного процесу;
– Моделювання додаткової позитивної ролі для учнів, належних і ефективних міжособистісних комунікаційних навичок (вербальних, невербальних);
– Моделювання безпечної практики роботи та реагування на непередбачені ситуації в міру їх виникнення;
– Розширення навчальних можливостей для дітей;
– Індивідуалізований підхід до навчання дітей та надання індивідуальної уваги окремим учням;
– Управління поведінкою учнів, проведення спостережень відповідно до вимог вчителя;
– Додатковий час для вчителя для планування, навчання та оцінки навчального процесу;
– Моделювання організаційних навичок та підзвітності, дотримання основних правил та процедур, прийнятих у навчальному закладі.
Асистент вчителя виконує такі функції:
Організаційну: допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку. Асистент вчителя забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці. Веде встановлену педагогічну документацію.
Навчально–розвивальну: асистент вчителя, співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнів. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану. Стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній творчості. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.
Діагностичну: разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює навчальні досягнення учнів; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.
Прогностичну: на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.
Консультативну: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
ПЛАН РОБОТИ
асистента вчителя в інклюзивному класі
№ | Зміст роботи | Термін виконання | Де і з ким проводиться |
І. Робота з документацією
1 | Складання річного плану роботи | Серпень | асистент вчителя |
2 | Робота з нормативною документацією | Серпень | асистент вчителя |
3 | Складання ІПР (індивідуальної програми розвитку) | Серпень | асистент вчителя |
4 | Збір додаткових даних, внесення до ІПР | Постійно протягом року | асистент вчителя |
5 | Складання портфоліо дитини | Постійно протягом року | асистент вчителя |
6 | Розробка щоденного, тижневого планів роботи | Постійно | асистент вчителя |
7 | Ведення щоденника спостережень | Постійно | асистент вчителя |
8 | Збір нових даних, внесення до порт фоліо дитини | Постійно протягом року | асистент вчителя |
9 | Складання графіку роботи на основі розкладу занять | Серпень | асистент вчителя |
10 | Складання плану самоосвіти | Серпень | асистент вчителя |
11 | Заповнення моніторингу знань за перший семестр | кінець першого семестру | асистент вчителя |
12 | Моніторинг навчального розвитку учня за другий семестр | кінець другого семестру | асистент вчителя |
13 | Підсумкова фіксація даних | кінець року | асистент вчителя |
ІІ. Робота з педпрацівниками
(вчителі-предметники, соціальний педагог, психолог, логопед)
1 | Індивідуальні консультації з класними керівниками щодо роботи з дітьми з ООП | Постійно протягом року | вчителі, батьки, адміністрація |
2 | Співпраця на уроках з вчителями-предметниками. | Постійно протягом року | вчителі- предметники |
3 | Семінар « Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного» | листопад,січень, квітень | асистенти |
4 | Співпраця з практичним психологом. | Постійно протягом року | практичний психолог |
5 | Зісідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП | Протягом року | вчителі, асистенти, ІРЦ |
6 | Співпраця з соціальним педагогом. | Постійно протягом року | соціальним педагогом |
7 | Співпраця з логопедом-дефектологом | Постійно протягом року | логопед-дефектолог |
8 | Спостереження за поведінкою учня, навчанням та стосунками між учнями під час уроку | Протягом року | вчителі, класний керівник |
9 | Участь у педрадах | Згідно зрічним планом | Асистент вчителя |
ІІІ. Навчально-виховна робота
1. | Індивідуальні заняття з дитиною з ООП з конкретної теми (індивідуальний супровід). | Протягом року | Асистент вчителя |
2 | Час спілкування з учнями | Протягом року | Асистент вчителя |
3 | Заняття з профілактики здорового способу життя | Лютий | Асистент вчителя |
4 | Розвиток творчих здібностей учнів. Розвивальні заняття та різні форми занять з обдарованими та здібними дітьми. | Протягом року | |
5 | Розвиток пізнавальних процесів. | ||
6 | Бесіда з теми «Уникнення конфліктності». | За необхідністю | Асистент вчителя |
ІV. Методична та самоосвітня робота.
1 | Опрацювання законодавчих та нормативно-правових документів із питань освіти.Відвідування міської конференції вчителів. | Серпень |
Відвідування міської конференції вчителів. | ||
2 | Ознайомлення з посадовою інструкцією асистента вчителя. | Вересень |
3 | Робота з методичною літературою. | Постійно протягом року |
4 | Опрацювання інструкції та методичних рекомендацій щодо надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами. | Серпень |
5 | Планування участі у районних і шкільних методичних заходах. | Вересень |
6 | Опрацювання педагогічної періодичної преси з приводу створення інклюзивного класу. | Постійно |
7 | Відвідування районних конференцій та семінарів із метою підвищення професійного рівня. | Травень |
8 | Проходження курсів підвищення кваліфікації (інклюзивна освіта) на сайтах Едера, Прометеус, Всеосвіта. | Протягом року |
V. Зв’язки з громадськістю.
1 | Співпраця з медпрацівниками. | Протягом року |
2 | Співпраця з фахівцями з ІРЦ. | Протягом року |
3 | Співпраця з батьками та громадськістю | Протягом року |
VI. Організаційна та навчально-корекційна робота
Складання плану роботи на 2022/2023н.р. | серпень – вересень | |
Підготовка щодо проведення розвивальних занять, до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів, районних психологічних семінарів. | Протягом року | |
Участь у навчально-методичних семінарах. | Протягом року | |
Оформлення документації асистента вчителя | Вересень | |
Створення дидактичної бази асистента вчителя . | Вересень | |
Робота у бібліотеці, самоосвіта. | Постійно | |
7. | Розробка рекомендації для батьків, вчителів. | Постійно |
8. | Формування комунікативних навичок і вмінь | Постійно |
9. | Формування навичок співпраці. | Постійно |
VII. Робота з батьками
1 | Ознайомлення батьків з ІНП та ІПР | Серпень | батьки |
2 | Організаційна робота з батьками | Вересень | батьки |
3 | Консультації для батьків | Протягом року | батьки |
4 | Співпраця з батьками ( один раз на тиждень) | Протягом року | батьки |
5 | Проведення анкетування батьків | Вересень | батьки |
6 | Залучення батьків до шкільного життя. | Протягом року | батьки |
Консультування батьків з питань виховання та навчання дітей з наступних тем:
|
вересень
жовтень
листопад
листопад грудень
Постійно протягом року |
батьки |