Структура методичної роботи
2022-2023
ЗАТВЕРДЖЕНО
педагогічною радою
30 серпня 2022р.
протокол № 1
Голова педагогічної ради
______________ Тетяна КАПЕЛЮХ
СТРУКТУРА
МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
Плесенської гімназії
Шепетівської міської ради Хмельницької області
2022-2023 н.р.
Виховна проблема: «Формування в здобувачів освіти національної самосвідомості, загальнолюдських моральних та духовних якостей».
Завдання гімназії наступні:
- Формування інформаційно – комунікаційної та комунікативної компетентностей здобувачів освіти.
- Запровадження освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій.
- Впровадження здоров’язберігаючої технології в освітній процес.
- Створення толерантного середовища у навчальному закладі.
- Розвиток комунікативних здібностей здобувачів освіти.
- Створення сприятливих умов для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих дітей і молоді.
- Підтримка дітей і молоді з особливими потребами.
- Забезпечення консолідації та взаємодії соціальних і наукових партнерів із метою інтенсифікації розвитку й удосконалення освітнього середовища.
- Розвиток міжрегіонального та міжнародного партнерства.
- Приведення матеріально-технічногої стану гімназії у відповідність із потребами сучасної освіти.
Діяльність гімназії базується на таких принципах:
- демократичність, гуманізація, доступність створення умов для кожної дитини, її всебічного розвитку;
- розвивальний характер освітнього процесу;
- співпраця, співтворчість учителя і учнів;
- диференціація, індивідуалізація навчання і виховання;
- оптимізація освітнього процесу;
- неперервність та наступність освіти.
Основні завдання методичної роботи в гімназії
- спрямування змісту форм методичної роботи на виконання завдань Закону України «Про освіту», указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», Концепції патріотичного виховання;
- систематичне підвищення педагогічної майстерності, методичного і наукового рівня вчителів, психологічної підготовки;
- активізація участі педагогів в експериментальній роботі всеукраїнського рівня до впровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес з подальшим узагальненням їх досвіду роботи;
- підвищення ефективності роботи педагогічного колективу щодо удосконалення системи профільного навчання на основі педагогічних інновацій, інформаційно-комунікаційних технологій як одних з найголовніших факторів системи навчання, розвитку ключових компетентностей;
- впровадження основних положень НУШ, зокрема створення сучасного освітнього середовища;
- посилення здоров’язбережного аспекту освітнього процесу шляхом активного використання здоров’язберігаючих технологій;
- сприяння підвищенню загального рівня ІКТ-компетентності педагогів; активному впровадженню інноваційних технологій, спрямованих на розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей;
- пошук і апробація педагогічних інновацій, які базуються на методологічних принципах інтерактивного та проектного навчання, і їх позитивний вплив на підвищення результативності участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах та конкурсі-захисті учнівських науково-дослідницьких робіт МАН надання допомоги вчителям у застосуванні новітніх технологій через широке впровадження в освітній процес проектних, інформаційно-комп’ютерних технологій;
- створення колективу однодумців, які зберігатимуть традиції школи й активно будуть впроваджувати новітні технологій в практику роботи;
- забезпечення умов для функціонування системи методичної роботи; об’єднання педагогів відповідною організаційною формою, формування творчого потенціалу колективу в процесі реалізації методичної проблеми школи;
- стимулювання ініціативи, творчості педагогів та активізації їхньої діяльності в науково-дослідницькій роботі;
- вивчення, практичне осмислення й узагальнення інноваційного досвіду роботи вчителів школи.
Головними принципами методичної роботи є оперативність, мобільність, випереджаючий характер, оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм роботи, практична спрямованість, культ знань.
Організація самоосвітньої діяльності
педагогічних працівників
У 2022-2023 н.р. наради при директорові проводяться щопонеділка.
- Структурою методичної роботи (рішення педради 20 серпня 2022р. протокол №1) передбачено організацію самоосвітньої діяльності педагогічних працівників.
Грицюк С.М.
Ямпольська Т.Ю.
Мариніч М.М.
Руда І.І.
Кондратюк А.П.
Мета:
- власне самоудосконалення в особистому та професійному планах;
- своєчасність та ефективність виконання прийнятих рішень;
- високий ступінь навчання учнів;
- високий рівень вихованості учнів.
Форми самоосвіти:
- вивчення законодавчих актів і нормативних документів з питань освіти та виховання;
- оволодіння конкретними педагогічними технологіями, їх адаптація;
- робота з науковою та періодичною літературою;
- підготовка та виступ на семінарах, нарадах, групах, педрадах;
- підготовка до творчих звітів;
- вивчення передового педагогічного досвіду;
- проведення предметних тижнів;
- розробка методичних матеріалів зі свого предмета, а також позакласної роботи;
- підготовка звіту щодо проведеної роботи, опис досвіду роботи;
- участь у семінарах, вебінарах, конференціях;
Форми методичної роботи
Методична робота з педагогічними працівниками реалізується через індивідуальні, групові, колективні форми, що передбачені в структурі методичної роботи ЗОШ№1:
Індивідуальні форми роботи: самоосвіта педагогів, наставництво;
Масові:
- виставки,
- предметні тижні,
- педагогічні ради;
Групові:
- панорама творчих уроків;
- презентації,
- методичний діалог,
- тренінги,
- педагогічні консиліуми.
Індивідуальні
- творчі звіти окремих педагогів,
- педагогічна виставка «Я атестуюсь»,
- презентація проекту, самоосвіта,
- консультпункти,
- творчі лабораторії, майстер-класи.
- Творчий пошук. Майстер-клас вчителів.
- Методична декада (жовтень).
- Місячник ППД (лютий)
Засідання методичної ради школи
Засідання І
№ з/п | Зміст | Відповідальні |
1. | Обговорення і затвердження плану роботи методичної ради на 2022-2023 навчальний рік. | Грицюк С.М. |
2. | Розподіл обов’язків між членами методичної ради. | Грицюк С.М. |
3. | Затвердження плану роботи щодо підготовки учнів до проведення І та ІІ етапів Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін (шкільних і міських). | Грицюк С.М. |
4. | Обговорення нових навчальних програм з базових дисциплін, підручників, рекомендацій Міністерства освіти й науки України щодо викладання предметів. | Грицюк С.М. |
5. | Концепція Нової української школи | Грицюк С.М. |
ЗАСІДАННЯ ІІ
№ з/п | Зміст | Відповідальні |
2. | Обговорення і затвердження списків учнів для участі у міських олімпіадах з базових дисциплін. | Голови ШМО. |
3. | Підготовка до конкурсу науково дослідницьких робіт МАН | Грицюк С.М. |
4. | Про хід атестації педагогічними працівниками школи. | Грицюк С.М. |
5. | Курсова підготовка вчителів школи. | Грицюк С.М. |
ЗАСІДАННЯ ІІІ
№ з/п | Зміст | Відповідальні |
1. | Аналіз участі учнів у І та ІІ етапах олімпіад з базових дисциплін, конкурсах, творчих робіт МАН. | Грицюк С.М. |
2. | Ознайомлення та обговорення матеріалів атестації школи. | Грицюк С.М. |
3. | Моніторинг діяльності вчителів школи, які мають педагогічні звання. | Грицюк С.М. |
4. | Узагальнення досвіду роботи вчителів | Грицюк С.М. |
ЗАСІДАННЯ ІV
№ з/п | Зміст | Відповідальні |
1. | Діяльність роботи шкільних МО щодо вдосконалення педагогічної майстерності та фахового рівня педагога. | Керівники МО. |
2. | Виконання наказу про методичну роботу в школі. | Грицюк С.М. |
3. | Аналіз роботи педколективу над проблемним питанням школи. | Грицюк С.М. |
4. | Виконання навчальних програм учителями школи. | Грицюк С.М. |
5. | Обмін думками та пропозиціями щодо складання річного плану роботи школи та планування методичної роботи на наступний навчальний рік. | Грицюк С.М. |
Індивідуальні форми роботи
- Наставництво вчителів – предметників
- Куклюк Олександр Олександрович – Бачинська Олена Віталіївна
- Методичне портфоліо заступника директора з НВР Грицюк С.М..
Колективні та групові форми роботи
- Методичне об’єднання: «Використання інноваційних технологій з метою активізації діяльності, розвитку особистості учнів, підвищення якості знань в умовах впровадження нового державного стандарту початкових освіти»
- Вчителів початкових класів:
Керівник – Вінічук В.М.
I засідання – Нова парадигма освіти у глобальному світі
II засідання – Освітня гейміфікація в контексті
Нової української школи
III засідання – Дистанційне навчання у початковій школі
IV засідання – Підсумки роботи.
- Вчителі суспільно – гуманітарного циклу: «Педагогіка партнерства – шлях до успіху»
Керівник: Дубовська С.С..
I засідання – Педагогіка партнерства як основа розвитку особистості в умовах НУШ
II засідання – Співпраця учня і вчителя у системі педагогіки партнерства: форми, методи, прийоми.
III засідання – педагогіка партнерства засобами ІКТ.
IV засідання – Підбиття підсумків роботи.
- Вчителів природничо- математичного циклу: « Впровадження компетентісного навчання освітній процес
Керівник: Бачинська О.В..
I засідання – Вдосконалення інформаційно-методичного забезпечення навчального процесу в 2022-2023 н.р.
II засідання – Зв’язок формування ключових компетентностей з реалізацією наскрізних ліній.
III засідання – Формування творчої особистості в умовах сучасної освіти
IV засідання – Забезпечення прикладної спрямованості викладання – запорука формування стійких мотивів до навчання
- Вчителів оздоровчо-естетичного циклу: «Розвиток професійної компетентності вчителів як умова підвищення якості освіти та гармонійного розвитку учнів»
Керівник – Маринія М.М..
I засідання – Розвиток професійної компетентності вчителів як умова підвищення якості освіти та гармонійного розвитку учня.
II засідання – Креативні методи самопідтримки та пошуку ресурсів для учасників освітнього процесу.
III засідання – Підвищення мотивації до знань фізичними вправами. Здоров’язберігаючі технології на уроках фізичної культури.
IV засідання – Сучасні форми навчання. Ефективність застосування національних рухливих ігор на уроках.
1.5. Класних керівників: «Формування в учнів національно-патріотичних почуттів, любові до свого народу, рідної мови на основі виховання ціннісного ставлення до держави та суспільства.»
Керівник – Бохан Л.В..
І засідання – Креативність: звільнення від стереотипів та шаблонів.
ІІ засідання – Кібербулінг як новітня форма агресії та одна з найгостріших проблем взаємодії дитини з Інтернетом.
ІІІ засідання – Гармонізація родинного і шкільного виховання на засада педагогіки життєтворчості.
IV засідання – Сучасні інноваційні підходи до виховання патріотизму та національної свідомості.
2 Семінари .
2.1. Психолого педагогічний семінар «Професійне здоров’я педагогів, як ресурс особистісного розвитку»
Керівник – Корчак А.В
2.2. «НУШ у поступі до цінностей»
Керівник – Грицюк С.М.
2.3. «Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного»
Керівник – Токмина Н.І.
- Методична декада (жовтень)
- Місячник ППД.(лютий)
Склад методичної ради:
Грицюк С.М.. – голова МР, заступник директора з навчально-виховної роботи;
Бохан Л.В.. – педагог-організатор вищої категогрії, керівник МО класних керівників;
Вінічук В.М. – керівник МО, старший учитель, спеціаліст вищої категорії, учитель початкових класів
Бачинська О.В.. – керівник МО, старший учитель, спеціаліст вищої категорії, учитель хімії, біології, природознавства та основ здоров’я ;
Дубовська С.С.. – керівник МО, спеціаліст вищої категорії, учитель української мови та літератури, німецької мови та зарубіжної літератури;
Мариніч М.М. – керівник МО, старший учитель, спеціаліст вищої категорії, учитель фізкультури та трудового навчання.
Корчак А.В.. – практичний психолог