Стратегія розвитку закладу
ЗАТВЕРДЖУЮ
начальник управління освіти
Шепетівської міської ради
Хмельницької області
______________ Людмила ТИХОНЧУК
«____» ____________ 2022 р.
СТРАТЕГІЯ
РОЗВИТКУ ПЛЕСЕНСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ
ШЕПЕТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
на 2022-2027 рр.
ПОГОДЖЕНО
на засіданні педагогічної ради
(протокол №1 від 30.08.2022)
ЗМІСТ
I | Вступ | 3 |
II | Загальні положення | 3 |
III | Місія та візія закладу | 4 |
IV | SWOT-аналіз | 5 |
V
5.1. 5.2. 5.2.1. 5.2.2.
5.2.3. |
Освітнє середовище
Стратегічні цілі діяльності закладу освіти Операційні цілі Забезпечення здорових, безпечних і комфортних умов навчання та праці Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору |
9 |
VI
6.1. 6.2. 6.2.1.
6.2.2.
6.2.3. |
Система оцінювання
Стратегічні цілі діяльності закладу освіти Операційні цілі Наявність системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе, неупереджене, об’єктивне та доброчесне оцінювання Систематичне відстеження результатів навчання кожного учня та надання йому (за потреби) підтримки в освітньому процесі Спрямованість системи оцінювання на формування в учнів відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання |
12 |
VII
7.1. 7.2. 7.2.1.
7.2.2.
7.2.3. 7.2.4. |
Освітня діяльність
Стратегічні цілі діяльності закладу освіти Операційні цілі Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей учнів Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників Налагодження співпраці з учнями, їх батьками, працівниками закладу освіти Організація освітньої діяльності та навчання учнів на засадах академічної доброчесності |
15 |
VIII
8.1. 8.2. 8.2.1
8.2.2. 8.2.3.
8.2.4.
8.2.5. |
Управлінські процеси
Стратегічні цілі діяльності закладу освіти Операційні цілі Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
ІХ. Очікуванні результати. Х. Можливі ризики щодо реалізації стратегії розвитку.
|
21
25 25 |
І. Вступ
ХХІ століття – це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості та культури всього населення набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу країни. Інтеграція та глобалізація соціальних, економічних і культурних процесів, які відбуваються у світі, перспективи розвитку української держави на найближчі два десятиліття вимагають глибокого оновлення системи освіти, зумовлюють її випереджувальний характер. Входження України в інтеграційні світові процеси з їх динамічними змінами на всіх напрямах життєдіяльності людини поставили нові вимоги до формування конкурентоспроможної особистості, яка здатна до самоосвіти та професійного оновлення знань, володіє навичками програмування власного професійного та життєвого шляху.
Завдання підготовки здобувачів освіти до соціальної інтеграції, успішної реалізації життєвих планів і програм належить системі загальної середньої освіти. Тому постає необхідність у створенні інформаційно-освітнього простору для забезпечення рівного доступу до якісної освіти, у впровадженні медіаосвіти і формуванні загальної медіаграмотності в управлінській діяльності, у реалізації компетентнісного та діяльнісного підходів у освітній діяльності, у самоосвіті та підвищенні кваліфікації педагогічних працівників.
ІІ. Загальні положення
Стратегія розвитку Плесенської гімназії спрямована на реалізацію Конституції України, Національної доктрини розвитку освіти, Концепції «Нова українська школа» і розроблена на основі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту». Стратегія враховує потреби сучасного українського суспільства, умови його інтеграції в європейське і світове співтовариство, соціальне замовлення в період оновлення.
Для досягнення нових цілей освіти заклад обрав для себе стратегічну ідею – розвиток соціально компетентної особистості учня в умовах розбудови нової української школи (НУШ).
Для формування навичок соціальної компетентності необхідно створити умови для розвитку основних трьох складових соціальної компетентності:
- інтелектуальної компетентності (уміння та навички, які формуються в учнів у процесі предметного розуміння, спонукають до появи високого рівня «особистісного знання» й використовуються для розв’язання нестандартних ситуацій);
- ситуативного самовизначення (уміння робити відповідальний вибір на підставі особистих якостей, здібностей та задатків);
- культури співвіднесення (системи діалогічного сприйняття ціннісних позицій, коли учень у змозі виділити та сформувати особисту ціннісну позицію та співвіднести її з позиціями інших і знайти оптимальне рішення).
Цінності закладу:
- Безпека та комфорт.
- Партнерські стосунки.
- Якість освіти.
- Навчання протягом всього життя.
- Прозорість та відкритість закладу.
- Здоровий спосіб життя.
- Академічна свобода та доброчесність.
- Національно-патріотичні та культурні традиції.
Стратегія розвитку закладу розрахована на 5 років і містить наступні напрями розвитку:
- Освітнє середовище.
- Система оцінювання здобувачів освіти.
- Освітня діяльність.
- Управлінська діяльність.
ІІІ. Місія та візія закладу
Місія закладу:
– створення безпечних і комфортних умов для отримання сучасної якісної освіти, вільного розвитку соціально компетентної особистості школяра та удосконалення професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи педагогів в умовах розбудови нової української школи та академічної свободи;
– забезпечення рівного доступ до освіти для всіх дітей;
– становлення самодостатнього громадянина-патріота України, здорової особистості, готової до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, виконання громадянських і конституційних обов’язків, формування активної позиції, утвердження національної ідентичності на основі духовно-моральних цінностей українського народу та самобутності.
Візія закладу:
- формування багатомірного освітнього простору для здобувачів освіти, орієнтованого на автономію, академічну свободу для всебічного розвитку соціально компетентної особистості як найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей;
- надання освітніх послуг через форми здобуття освіти згідно чинного законодавства;
- формування цінностей, необхідних для самореалізації здобувачів освіти;
- гуманістична направленість педагогічного процесу, повага до особистості учасників освітнього процесу;
- забезпечення якості надання освітніх послуг на початковому та базовому рівнях освіти;
- виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям, громадськості, суспільства;
- розвиток творчої ініціативи та академічної свободи педагогів в пошуках нових форм і методів професійної діяльності для надання якісних освітніх послуг;
- розвиток у здобувачів освіти пізнавальних інтересів і здібностей, потреби глибокого й творчого оволодіння знаннями, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно знайомитися з найновішими досягненнями науки й техніки;
- прищеплення здобувачам освіти шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну.
- створення умов для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне, індивідуальне навчання);
- збереження та зміцнення морального та фізичного здоров’я учасників освітнього процесу;
- підвищення професійного рівня кадрового потенціалу згідно Положення про атестацію та сертифікацію педагогічних працівників;
- забезпечення прозорості та інформаційної відкритості з приводу роботи закладу на власному вебсайті.
Основні принципи діяльності:
- дитиноцентризм;
- верховенство права;
- забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
- забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками;
- цілісність і наступність системи освіти;
- прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
- відповідальність і підзвітність перед суспільством;
- нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
- свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми;
- фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
- гуманізм;
- демократизм;
- єдність навчання, виховання та розвитку;
- виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
- формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
- формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
- формування громадянської культури та культури демократії;
- формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
- інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
- нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.
- IV. SWOT-аналіз
Освітнє середовище
Сильні сторони, позитивні тенденції | Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення |
Заклад розташований у екологічно чистій місцевості, проектна потужність -320 учнів. Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем. Середня наповнюваність класів-13 учнів. У освітньому закладі функціонує 11 навчальних кабінетів, спортивна зала, актова зала, бібліотека, їдальня, кімната медичної сестри, кімната психолога, кабінет директора школи, методичний кабінет, учительська, комбінована майстерня. Територія закладу площею 1, 8500 га, На території розміщено триповерхове приміщення, гараж, теплиця , котельня та складське приміщення. Заклад має велике подвір’я, окремий вхід і заїзд, город, сад, квітники, спортивний майданчик. Навчальні кабінети містять нове технічне забезпечення, оновлені меблі, енергозбережувальне освітлення та сучасні освітні ресурси. Кабінети фізики, української мови та літератури, оснащені інтерактивними комплексами та принтерами. У всіх кабінетах наявні сучасні дошки, дидактичне обладнання. Класні кімнати для учнів початкових класів обладнані відповідно до вимог НУШ, мають інтерактивні дошки, ноутбуки, принтери, дидактичний та роздатковий матеріали. Містять осередки для різних видів роботи. Наявний комп’ютерний клас, який налічує 11 одиниць техніки та кабінет хімії, який забезпечений комп’ютером, принтером, спеціальним обладнанням. Заклад підключений до мережі інтернет та Wi-Fi із швидкістю 100 МБ/с, робочі місця педагогічних працівників забезпечені доступом до мережі. Медіатека, методичний кабінет, учительська закладу освіти обладнані комп’ютерами, ноутбуками, планшетами, принтерами та підключені до мережі інтернет.
Створені умови для надання освітніх послуг дітям з ООП. Обладнано ресурсну кімнату, де є все необхідне для проведення корекційних занять з дітьми з особливими освітніми потребами з інтерактивною дошкою, ноутбуком, принтером, розвитково – корекційним інветарем, проведено зонування приміщення для різних видів діяльності. Спортивний зал у доброму стані, оновлено спортивне обладнання. Наявний спортивний майданчики, поруч знаходиться сільський стадіон. У закладі освіти є їдальня на 60 посадкових місць, зроблено ремонт у залі їдальні, частково оновлено обладнання. Наявні внутрішні санвузли та автономна котельня на тверде паливо. У закладі освіти реалізується антибулінгова політика, спрямована на запобігання, протидію та реагування проявам булінгу (цькування), дискримінації, мобінгу. Учасники освітнього процесу, що проживають за межами пішохідної зони, забезпечуються довозом шкільним автобусом. У закладі є протирадіаційне укриття подвійного призначення, що обладнано відповідно до вимог. |
Рік побудови – 1989, заклад потребує ремонту, утеплення, сучасного універсального дизайну. Необхідний частковий ремонт твердого покриття шкільного подвір’я. Потрібно встановити системи оповіщення, пожежної сигналізації та відеоспостереження, провести просочення вогнезахисним розчином дерев’яні конструкції горища. Приміщення потребує здійснення заходів енергозбереження : утеплення стін та даху. В частині кабінетів оновити матеріально-технічне забезпечення. Обладнати та оновити тематичні куточки та кімнати, ігрові зони та місця відпочинку, творчі та розвивальні локації. Модернізувати медіатеку в шкільний бібліотечно-інформаційний центр. Модернізувати харчоблок.
Доповнити безбар’єрний розвивальний мотивуючий освітній простір. Дообладнати ресурсну кімнату, налагодити співпрацю з спеціалістами з міського інклюзивно-ресурсного центру. соціальних служб, громадських організації. Оновити програмне забезпечення. |
Система оцінювання
Сильні сторони, позитивні тенденції | Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення |
У закладі освіти розроблено систему оцінювання, що включає принципи, форми, методи, критерії, процедури та правила оцінювання. Розроблена система ґрунтується на національних критеріях та вимогах оцінювання, враховує національну шкалу оцінювання та ілюструє культуру оцінювання, сформовану закладом освіти. Оцінювання результатів навчання учнів у закладі здійснюється відповідно до нормативних документів. Критерії, інструменти оцінювання, прописані у освітній програмі, оприлюднені на вебсайті закладу. Система оцінювання ґрунтується на компетентісному підході, на формуванні відповідальності в учнів, прагненні закріплювати позитивні надбання в освітній діяльності, зростанні вимог до свої навчальних досягнень.
Вчителі враховують при оцінюванні уміння учнів висловлювати власну думку, наводити аргументи, здатність працювати в команді, вміння працювати над спільними проєктами. Надають можливість вибору рівня навчальних завдань та індивідуально аргументують виставлення оцінок учням. Використовуються різні види оцінювання, оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування тощо, широко використовують дистанційні інструменти для проведення оцінювання. Проводять моніторинг результатів навчання в кожному класі та на рівні закладу із свого предмету за семестри та навчальний рік. |
Частково розміщені критерії оцінювання, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень у кабінетах. Частково розроблені критерії щодо оцінювання різних видів робіт, для різних видів діяльності (виступ, само- та взаємооцінювання), форм організації учнів на навчальному занятті (групова, індивідуальна, фронтальна, колективна). Потрібно урізноманітнити та осучаснити інструментарій для проведення оцінювання: вербального, рівневого, формувального, само та взаємооцінювання, тематичного, підсумкового та надання зворотного зв’язку.
Спланувати систему внутрішніх моніторингів, що передбачають не лише відстеження результатів навчальної діяльності кожного учня, а й заходи щодо їх коригування. Надолужити освітні втрати під час пандемії, правового режиму воєнного стану. Залучити учнів та вчителів до участі в Міжнародних дослідженнях. |
Педагогічна діяльність
Сильні сторони, позитивні тенденції | Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення |
Освітній процес забезпечують 20 педагогічних працівників: 8 (40 % )вчителів мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 3 (15 ![]() Учителі самостійно розробляють календарно-тематичні плани відповідно до державних стандартів загальної середньої освіти, навчальних програм, освітньої програми. Велика увага приділяється удосконаленню цифрових навичок усіх учасників освітнього процесу. широко застосовуються хмарні технології в роботі. За підсумками навчального року вчителі самостійно або спільно з колегами аналізують результативність календарно-тематичного планування, вносять необхідні корективи. У змісті календарно-тематичного планування присутні види роботи, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями та спільними для них уміннями. Учителі самостійно визначають обсяг годин на вивчення навчальної теми, можуть змінювати послідовність вивчення тем у календарно-тематичному плані. Педагоги використовують види, форми і методи роботи, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями. Педагогічні працівники постійно підвищують свій професійний рівень, проходять навчання, курси підвищення кваліфікації, атестацію, є учасниками конференцій, вебінарів, конкурсів, виставок. Всі педагогічні працівники пройшли навчання з питань інклюзії, мають досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Проводять на базі закладу семінари-практикуми, майстер-класи, діляться своїми напрацюваннями та досвідом. Освітній процес будується на засадах педагогіки партнерства. Під час організації процесу навчання враховуються вікові та індивідуальні особливості дитини, комунікація з учнями, батьками відбувається у різних формах (індивідуальні бесіди, групи у месенджерах, соціальні мережі). Атмосфера доброзичливості у педагогічному колективі школи сприяє ефективному розв’язанню освітніх проблем. Під час засідань педагогічної ради школи, оперативок, відбувається пошук оптимальних методів і форм викладання, обговорюються проблемні питання. Таким чином налагоджується командна робота. |
Потрібно якісно реалізувати Стандарт базової середньої освіти у 5-9 класах, розробити навчальні програми на основі модельних програм, програму щодо надолуження втрачених знань учнів.
Вчителі не пройшли навчання як освітні експерти, не проходять сертифікацію. Потрібно постійно вдосконалювати цифрові навички, впровадження технологій змішаного та дистанційного навчання. Активно пропагувати досвід роботи, свої напрацювання. долучатися до проєктної діяльності. Удосконалити роботу з обдарованими та здібними учнями, залучати їх до участі у МАН, досягнути результативності в ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів. |
Управлінська діяльність
Сильні сторони, позитивні тенденції | Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення |
Школа має чітко сформульовану, зрозумілу та реалістичну стратегію розвитку. Стратегія визначає місію, візію та цілі діяльності закладу освіти, умови, які необхідні для їхнього досягнення, пріоритети та кроки, які керівництво та педагоги планують здійснити для досягнення визначених цілей відповідно до принципів освіти та підготовки учнів до майбутнього життя. Стратегію розвитку оприлюднено. Школа має чіткий і реалістичний річний план роботи. Здійснюється аналіз виконання плану за попередній навчальний рік. Всі компоненти річного плану є вимірюваними. До його розроблення залучаються усі учасники освітнього процесу. У закладі освіти здійснено самооцінювання освітньої діяльності, за. результатами чкого визначаються напрями поліпшення якості освітньої діяльності. Висновки, отримані за результатами самооцінювання, використовуються у плануванні роботи закладу освіти. Керівництво школи систематично оцінює стан матеріально-технічної бази, сприяє створенню комфортного психологічного клімату та атмосфери довіри між учасниками освітнього процесу. Всі конфлікти в закладі освіти вирішуються конструктивно. Управлінські рішення є обґрунтованими та прозорими, учасники освітнього процесу мають можливість впливати на ухвалення управлінських рішень. Заклад має сайт та сторінку у соціальних мережах. Заклад повною мірою забезпечена висококваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Керівництво сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, атестації, сприяє постійному професійному вдосконаленню педагогів. Адміністрація заохочує педагогічних працівників до розроблення різноманітних інформаційних освітніх ресурсів та допомагає їх оприлюднювати. Дотримання прав учасників освітнього процесу закріплені в основних документах закладу освіти: статуті, освітній програмі, правилах поведінки, правилах внутрішнього розпорядку. Учасники освітнього процесу обізнані зі своїми правами та обов’язками. Керівництво закладу освіти відкрите до діалогу з учасниками освітнього процесу, постійно сприймає та враховує їхні пропозиції. Налагоджено канали комунікації керівництва з іншими учасниками освітнього процесу. Режим роботи закладу враховує розташування та специфіку роботи закладу. У процесі розроблення освітньої програми, навчального плану, вибору спеціалізації або профільності, варіативної частини навчального плану враховуються інтереси та потреби учнів і батьків. Використовуються різні організаційні форми освітнього процесу, які сприяють оволодінню учнями ключовими компетентностями, поглиблено викладалися природничі предмети, читаються курси фінансового спрямування. У закладі освіти реалізується політика академічної доброчесності. Проводиться просвітницька робота з учнями та батьками. | Осучаснити всі напрямки та процеси діяльності закладу. Потрібно регулярно відстежувати та збирати інформацію, необхідну для свого стратегічного розвитку. Провести самооцінювання за напрямами та комплексне самооцінювання, результати висвітлити у річному звіті керівника. Потрібно доводити до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежувати їх реалізацію. У закладі відсутні STEM курси. Оновити інформаційний простір для забезпечення відкритості його діяльності, постійно оновлювати контент офіційного вебсайту.
Налагодити співпрацю з місцевою громадою, засновником ІРЦ, позашкільними закладами. Активізувати роботу органів громадського самоврядування у вирішені проблем закладу та ухвалення раціональних управлінських рішень. Створити платформу для організації дистанційного і змішаного навчання. Ввести електронний обіг документів, звітів, вести класні журнали, щоденники в електронній формі. Сприяти розробленню індивідуальних освітніх траєкторій для дітей, які цього потребують. Забезпечити кадрами заклад для роботи з дітьми з ООП. Питання дотримання принципів академічної доброчесності потрібно розглянути на засіданнях педагогічної ради. |
- V. Освітнє середовище
5.1.Стратегічні цілі діяльності закладу освіти:
- Реорганізація в заклад нового типу – гімназія з структурним підрозділом, початкова школа.
- Створення сучасного, безпечного, комфортного, розвивального, партнерського освітнього середовища з дотриманням вимог універсального дизайну.
- Запровадження нового освітнього простору у 5-9 класах НУШ
- Забезпечення освіти для дітей з ООП.
- Модернізація інфраструктури закладу.
Шляхи реалізації:
- Постійно підтримувати приміщення й територію закладу освіти з метою створення безпечних та комфортних умов для навчання та праці.
- Продовжувати поповнювати закладу освіти відповідним навчальним обладнанням, яке необхідне для реалізації освітніх програм.
- Постійно дотримуватися здобувачами освіти та працівниками закладу вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
- Дотримуватися відповідного алгоритму дій в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживати необхідних заходів у таких ситуаціях.
- Підтримувати належні умови для харчування здобувачів освіти і працівників.
- Створювати умови для безпечного використання мережі Інтернет, формувати навички безпечної поведінки в інтернеті в учасників освітнього процесу.
- Сприяти адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу.
- Сприяти професійній адаптації працівників закладу.
- Планувати та реалізовувати програми щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.
- Забезпечувати дотримання правил поведінки, етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини учасниками освітнього процесу в закладі освіти.
- Розробити заходи для протидії булінгу, іншому насильству у відношенні до учасників освітнього процесу та дотримуватися порядку реагування на їх прояви.
- Продовжувати облаштування приміщення та території гімназії для формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору з урахуванням принципів універсального дизайну.
- Забезпечити застосовування методик та технологій роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
- Взаємодіяти з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучати їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.
- Пристосувати освітнє середовище для мотивації здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.
- Підтримувати у належному порядку простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформаційно-ресурсний центр тощо.)
5.2.Операційні цілі:
Шляхи реалізації | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 |
5.2.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці | |||||
Обладнання укриття. Оформлення Паспорта безпеки (покажчики руху до укриття, план евакуації, розрахунковий час заходу до евакуації). Обладнання системи оповіщення. Навчання з евакуації, надання домедичної допомоги. | серпень-вересень |
серпень-вересень |
серпень-вересень |
серпень-вересень |
серпень-вересень |
Обладнання пожежною сигналізацією, оновлення пожежного інвентарю | серпень – грудень | ||||
Створення системи відеоспостереження та забезпечення охорони | червень-серпень | ||||
Поточний ремонт приміщень.
Ремонт та утеплення даху будівлі закладу освіти.
Ремонт та утеплення фасаду будівлі |
липень
серпень
|
липень
серпень
|
липень
серпень |
липень
серпень
липень |
липень |
Облаштування зон відпочинку та місць сидіння. | серпень | ||||
Оновлення спортивного майданчика | червень | липень | |||
Оновлення твердого покриття на території закладу, доріжок | серпень | ||||
Закінчення встановлення паркану | вересень-жовтень | ||||
Впровадження енергозбережувальних технологій та проєктів.
Система роботи щодо економії енергоресурсів. |
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Перевірка готовності котельні до опалювального сезону, забезпечення її безперебійної роботи | вересень-квітень | вересень-квітень | вересень-квітень | вересень-квітень | вересень-квітень |
Наповнення освітнього простору НУШ обладнанням, дидактичними та роздатковими матеріалами:
5 -6 класи – адаптаційний; 7 – 9 класи – базове навчання |
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Модернізація технічної бази закладу.
Оновлення комп’ютерної техніки в кабінеті інформатики |
протягом року
|
протягом року
січень – серпень |
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Запровадження в освітній процес здоров’язберігаючих технологій | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Модернізація медіатеки в шкільний бібліотечно-інформаційний центр.
Створення електронної бази підручників. Поповнення фонду. |
серпень -жовтень
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Реформування шкільного харчування.
Модернізація харчоблоку |
вересень |
липень |
липень |
липень |
липень |
Оновлення зелених насаджень.
Дизайн клумб. Оновлення зелених зон відпочинку та оздоровлення |
квітень |
травень |
червень
|
||
Оновлення комп’ютерного програмного забезпечення | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
5.2.2.Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, булінгу | |||||
Налагодження співпраці з соціальними службами, громадськими організаціями, ювенальною превенцією, проведення спільних заходів | протягом року | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Формування банку інформаційних матеріалів, інфоресурсів | протягом року
|
протягом року | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Створення системи профілактичної роботи з учасниками освітнього процесу щодо протидії булінгу, дискримінації, гендерній нерівності, насильству | протягом року | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Обладнання кімнати довіри | серпень | ||||
Психологічний супровід учасників освітнього процесу, дітей з ООП, ВПО в умовах сучасних викликів | протягом року | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
5.2.3.Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору. | |||||
Розробка прогнозу очікуваної кількості дітей з ООП | червень | червень | червень | червень | червень |
Створення умов для надання освітніх послуг дітям з ООП. Запровадження універсального дизайну, створення безбар’єрного простору (обладнати поручні на пандусі, вбиральні) | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Поповнення ресурсної кімнати. Придбання корекційно-розвивального обладнання | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Налагодження співпраці з спеціалістами з міського інклюзивно-ресурсного центру, проведення спільних заходів | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Наповнення освітнього простору закладу, шкільних коридорів мотивуючими постерами, написами | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Облаштування інтелектуальних, творчих локацій для учнів | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Облаштування зон розвитку і дозвілля для учасників освітнього процесу | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
- VI. Система оцінювання
6.1.Стратегічні цілі діяльності закладу освіти:
- Проведення внутрішніх моніторингів та зовнішніх досліджень для систематичного відстеження, коригування результатів навчання кожного учня, підвищення якості та результативності навчальних досягнень, якості освіти.
- Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання.
3.Створення умов для вибору учнями власної освітньої траєкторії, спрямованої на формування і розвиток ключових компетентностей в НУШ.
- Волонтерська та проєктна діяльність учнів.
Шляхи реалізації:
- Забезпечити доступ до відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.
- Розробити критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.
- Проводити систематичний внутрішній моніторинг якості навчальних досягнень з наступним аналізом результатів навчання здобувачів освіти.
- Впроваджувати у закладі освіти систему формувального оцінювання.
- Формувати у здобувачів освіти відповідальне ставлення до результатів навчання.
- Формувати навички самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.
- Виявляти та детально досліджувати концептуальні засади STEM -освіти, їх можливого та доцільного співвіднесення із засадами освіти у навчальному закладі. Розробити критерії оцінки готовності всіх суб’єктів освітнього процесу до впровадження STEM -освіти у школі.
6.2.Операційні цілі:
Шляхи реалізації | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 |
6.2.1.Наявність системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе, неупереджене, об’єктивне та доброчесне оцінювання | |||||
Оновлення Правил, процедур, принципів, шкал, критеріїв оцінювання в закладі освіти на сайті закладу, в інформаційних куточках навчальних кабінетів, батьківських та учнівських групах | вересень | ||||
Ознайомлення з Правилами, процедурами, принципами, шкалами, критеріями оцінювання всіх учасників освітнього процесу | жовтень | ||||
Створення банку критеріїв оцінювання різних видів робіт, видів діяльності (виступ, само- та взаємооцінювання тощо), форми організації учнів на навчальному занятті (групова, індивідуальна, фронтальна, колективна), які ґрунтуються на критеріях, затверджених МОН | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Створення бази авторських компетентнісних завдань, сучасного інструментарію, освітніх ресурсів для проведення оцінювання, відстеження індивідуального поступу учнів, перевірки рівня оволодіння учнями ключовими компетентностями та наскрізними уміннями | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
6.2.2.Систематичне відстеження результатів навчання кожного учня та надання йому (за потреби) підтримки в освітньому процесі | |||||
Проведення внутрішніх моніторингів щодо якості та результативності викладання навчальних предметів, курсів: | |||||
-українська мова та література; | лютий | ||||
-зарубіжна література; | березень | ||||
- англійська мова; | лютий | ||||
|
лютий | ||||
-математика, алгебра, геометрія; | березень | ||||
- я досліджую світ; досліджуємо природу; природознавство; біологія; | лютий | ||||
- географія; | березень | ||||
- фізика; | лютий | ||||
- хімія; | лютий | ||||
- здоров’я, безпека та добробут, етика, основи здоров’я; | березень | ||||
- історія, правознавство; | лютий | ||||
- технології, трудове навчання; | березень | ||||
-інформатика; | лютий | ||||
- мистецтво, музичне мистецтво, образотворче мистецтво; | березень | ||||
- фізична культура; | лютий | ||||
|
січень – лютий | ||||
- якість та результативність здійснення освітнього процесу в 4,9 класах | травень
червень
|
травень
червень
|
травень
червень
|
травень
червень
|
травень
червень |
-Адаптації учнів 1,5 класів, новоприбулих учнів | вересень
жовтень |
вересень
жовтень |
вересень
жовтень |
вересень
жовтень |
вересень
жовтень |
- сформованості читацької компетентності учнів початкових класів | грудень | грудень | грудень | грудень | грудень |
- математичної компетентності учнів початкових класів | квітень | квітень | квітень | квітень | квітень |
- Результатів навчальних досягнень учнів з навчальних предметів, курсів за І семестр, ІІ семестр, навчальний рік; | грудень
червень |
грудень
червень |
грудень
червень |
грудень
червень |
грудень
червень |
- Порівняльний аналіз між результатами ДПА та підсумковим оцінюванням з предметів, з метою визначення надійності системи оцінювання результатів навчання учнів; | червень | червень | червень | червень | червень |
- Порівняльний аналіз середнього бала за підсумками семестрового і річного оцінювання, з метою визначення успішності оволодіння учнями компетентностями у різних освітніх галузях; | червень | червень | червень | червень | червень |
- Порівняльний аналіз результатів навчання учнів кожного класу, з метою виявлення прогресу кожного учня та відставання учнів, своєчасного коригування їхніх результатів навчання; | січень | січень | січень | січень | січень |
Участь в міжнародних моніторингових дослідженнях PISA, TIMSS та інших (відповідно до вибору) | за потреби | за потреби | за потреби | за потреби | за потреби |
Проведення анкетування, онлайн-опитувань, заходів за результатами моніторингів | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
6.2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування в учнів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання | |||||
Аналіз працевлаштування випускників закладу | вересень | вересень | вересень | вересень | вересень |
Організація роботи учнівського самоврядування | вересень | вересень | вересень | вересень | вересень |
Відзначення учнів за результатами досягнень за начальний рік . Свято Честі Школи | травень | травень | травень | травень | травень |
Висвітлення успіхів і досягнень учнів на сайті закладу, сторінці у соціальній мережі | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Залучення учнів до волонтерської діяльності, участі у громадських проектах | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Створення умов для вибору учнями власної освітньої траєкторії, вивчення їх запитів. Презентація факультативних занять, гуртків | серпень-вересень | серпень-вересень | серпень-вересень | серпень-вересень | серпень-вересень |
Організація роботи із здібними та обдарованими учнями. Робота консультативним пунктів щодо підготовки до олімпіад, конкурсів, змагань, турнірів, ДПА | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Використання технологій дистанційного навчання | За потреби
|
За потреби | За потреби | За потреби | За потреби |
Організація само та взаємооцінювання учнів, з використанням трирівневої Шкали для само та взаємооцінювання «мені ще варто попрацювати — я тренуюся — мені вдається», Шкали, що застосовується у свідоцтві досягнень; Шкали, розробленої вчителем самостійно | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
VII. Освітня діяльність
7.1. Стратегічні цілі діяльності закладу освіти:
- Професійний розвиток педагогів.
- Забезпечення якості освітнього процесу та якості освіти відповідно до вимог суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, потребами сім’ї, громади.
- Створення якісної системи психолого – педагогічного супроводу навчального процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти.
- Утвердження закладу, як школи, де основні зусилля спрямовуються не на просту передачу знань від учителя до учня, а на формування ключових компетентносте здобувачів освіти.
- Цифровізація освітньої діяльності.
- Робота з обдарованими та здібними учнями.
- Академічна свобода вчителя.
- Реалізація Концепції НУШ, Державного стандарту базової середньої освіти в 5-9 класах.
- Формування основ наукового світогляду, пізнавальної активності і культури розумової праці, вироблення уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності.
10.Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам’яток;
11.Сприяння формуванню навичок самоврядування, соціальної активності й відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної протидії випадкам порушення законів.
- Залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров’я, формування культури здорового способу життя.
13.Створювати безпечне толерантне середовище шляхом удосконалення соціального захисту учнів, у тому числі дітей пільгових категорій.
- Здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей з неповних та малозабезпечених сімей, дітей-інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей та з сімей учасників АТО.
- Спрямувати виховну роботу на прищеплення здорового способу життя та зміцнення моральності.
- Здійснювати соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, булінгу.
- Створити оптимальні умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
- Створювати сприятливий психологічний клімат у всіх структурних підрозділах освітнього процесу.
- Організувати діяльність закладу освіти як зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу.
- Впроваджувати активні форми виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та прийомів.
Шляхи реалізації:
- Впроваджувати освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти.
- Створювати та використовувати цифрові освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги тощо)
- Сприяти формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку.
- Використовувати інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі.
- Продовжувати та вдосконалювати роботу з виявлення та розвитку здібностей, уподобань, обдарованостей здобувачів освіти в закладі через участь в проектах, експериментально-дослідну роботу, реалізацію внутрішкільного проєкту «Обдарована дитина»; створення індивідуальних освітніх траєкторій школярів.
- Формувати комунікативні компетентності учнів у володінні іноземними мовами через включення в міжнародні освітні проєкти та гранти, налагодження мережевих взаємодій з іншими школами, ровиток школи як відкритої освітньої системи
- Впроваджувати методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
- Організовувати освітній процес на засадах людиноцентризму.
- Здійснювати інноваційну освітню діяльність, брати участь в освітніх проєктах, залучатися до роботи як освітні експерти, підвищувати власну професійну майстерність і кваліфікацію.
- Впроваджувати політику академічної доброчесності.
- Виявляти громадську активність, ініціативу, креативність.
- Постійно діяти на засадах педагогіки партнерства, співпрацювати з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечувати постійний зворотній зв’язок.
- Створювати безпечне толерантне середовище шляхом удосконалення соціального захисту учнів, у тому числі дітей пільгових категорій та внутрішньо переміщених осіб.
- Здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей з неповних та малозабезпечених сімей, дітей-інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей та з сімей учасників АТО.
- Спрямувати виховну роботу на прищеплення здорового способу життя та зміцнення моральності.
- Здійснювати соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, булінгу.
- Створити оптимальні умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
- Створювати сприятливий психологічний клімат у всіх структурних підрозділах освітнього процесу
- Організувати діяльність закладу освіти як зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу.
- Впроваджувати активні форми виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та прийомів.
7.2. Операційні цілі:
Шляхи реалізації | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 |
7.2.1.Ефективне планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей учнів | |||||
Опрацювання Державного стандарту базової середньої освіти та нормативних документів щодо організації освітньої діяльності | серпень-вересень | ||||
Вибір вчителями модельних програм НУШ 7-9 класи | березень | ||||
Вибір вчителями підручників для учнів НУШ 5-9 класів | лютий | лютий | лютий | лютий | |
Розробка навчальних програм, календарних планів:
– для учнів 5-6 класів НУШ на основі Державного стандарту та модельних програм; – для учнів 7-9 класів |
вересень |
червень |
|||
Створення необхідних умов для виконання освітньої програми та навчальних програм у відповідності до Державного стандарту початкової та загальної середньої освіти | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року |
Цифровізація педагогічної діяльності. Розробка та використання електронних шкільних документів | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Організація системи роботи щодо розвитку в учнів та педагогів навичок 4К: креативність, критичне мислення, комунікація та командна праця | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Розробка індивідуальних освітніх траєкторій, індивідуальних програм для учнів, які потребують індивідуальної форми навчання (педагогічного патронажу, екстернату, сімейної освіти); перебували/ють на довготривалому лікуванні; потребують відповідного періоду адаптації; прибули із закладів з іншими умовами навчання; випереджають однокласників у швидкості та якості засвоєння навчального матеріалу; більш повільно засвоюють навчальний матеріал; мають індивідуальні інтереси, нахили, уподобання; мають особливі освітні потреби з окремих предметів чи групи предметів
(за заявами батьків) |
вересень | вересень | вересень | вересень | вересень |
Створення та поширення авторських освітніх матеріалів:
– календарно-тематичні плани; – плани-конспекти, розробки, сценарії проведення навчальних занять; – додаткові інформаційні, дидактичні, роздаткові матеріали для проведення навчальних занять; – тести, контрольні та моніторингові роботи; – практичні та проєктні завдання для роботи учнів; – завдання для самостійного опрацювання; – навчальні програми; – електронні освітні ресурси для технології дистанційного, змішаного навчання; – критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при проведенні різних видів робіт; – публікації, виступи; – електронні освітні інформаційні ресурси, каталоги, бази даних |
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Вдосконалення навичок володіння ІКТ шляхом дистанційного навчання (за потреби) | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Організація позакласної роботи, проведення спільних тематичних позаурочних заходів | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Організація наскрізного виховного процесу, який формує стійку систему цінностей, компетенцій, мотивів | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року |
Розробка моделі учнівського самоврядування та її реалізація | вересень
протягом року |
протягом року | протягом року | протягом року | протягом року |
Внутрішній моніторинг наскрізного виховного процесу: | |||||
- національно-патріотичного виховання; | листопад | ||||
- духовно-морального виховання; | січень | ||||
- військово-патріотичного виховання; | квітень | ||||
- екологічного виховання; | березень | ||||
- формування здорового способу життя; | жовтень | ||||
- реалізацію компетентісного підходу класними керівниками | листопад | ||||
- роботи шкільного парламенту | квітень | ||||
7.2.2. Постійне підвищення професійного рівня й педагогічної майстерності педагогічних працівників | |||||
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у за напрямом роботи з дітьми з ООП | |||||
Атестація педагогічних працівників(згідно графіку) | жовтень-квітень
|
жовтень-квітень | жовтень-квітень | жовтень-квітень | жовтень-квітень |
Присвоєння педагогічних звань | квітень | квітень | квітень | квітень | квітень |
Добровільна сертифікація вчителів | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року |
Інноваційна діяльність, дослідно-експериментальна діяльність, участь в проєктах, професійних конкурсах, виставках. Розробка та впровадження власних проєктів в рамках моделі «Modern Gymnasium» | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Проходження добровільного навчання освітніх експертів | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року |
Створення та наповнення електронної бази відомостей щодо самоосвітньої діяльності педагогічних працівників: вебінари, семінари, конференції, навчання тощо на Google диску закладу | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Організаційно-методична підготовка педагогічних працівників до роботи в НУШ | Серпень-вересень | ||||
7.2.3. Налагодження співпраці з учнями, їх батьками, працівниками закладу освіти | |||||
Оновлення освітнього простору навчальних кабінетів | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Залучення учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах, змаганнях, МАН, проєктах | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Робота в Google Класах, дистанційне навчання у вільний час, надання консультацій та зворотного зв’язку в рамках періоду корекційного навчання. | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Проведення адаптаційних заходів з метою підтримки учнів, забезпечення їх психологічного комфорту. Організація роботи зони довіри та підтримки | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Створення електронного банку диференційованих завдань, впровадження особистісно орієнтованого навчання. | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Налагодження партнерської співпраці з батьками, залучення їх до спільної діяльності, комунікації. Допомога в роботі батьківських спільнот | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Організація роботи Професійних спільнот/методичних комісій, методичної ради, інноваційних форм методичної роботи, наставництва, взаємовідвідування уроків, спільної роботи над науково-методичною темою, вивчення та поширення КПД, для професійного самовдосконалення педагогічних працівників | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Психологічний супровід освітнього процесу в умовах реформування освітньої галузі | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року |
7.2.4. Організація осівітньої діяльності на засадах академічної доброчесності | |||||
Організація та робота освітньої кампанії «Так, академічній доброчесності!» | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Інформування учнів про необхідність дотримання академічної доброчесності: під час проведення навчальних занять, у позаурочних заходах, за допомогою наочної інформації, інфографіки (старанність, самостійність у навчанні, відповідальність за свої рішення, чесність здобуття оцінок тощо) | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Інформування батьків про необхідність дотримання академічної доброчесності в батьківських чатах, особистих розмовах про непотрібність збірників готових домашніх завдань, виконання за дітей домашніх завдань, практичних робіт тощо | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Створення та використання банку дослідницьких, творчих, аналітичних завдань, проєктів, есе, відкритих питань, для перевірки рівня володіння навичками, а не знаннями та неуможливлення списування | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
VIII. Управлінські процеси
8.1. Стратегічні цілі розвитку закладу освіти
- Реалізація моделі «Modern Gymnasium» – сучасний, відкритий, здоровий, цифронізований заклад.
- Впровадження курсів STEM.
- Інформатизація управлінської діяльності. Впровадження електронного документообігу.
- Автономія закладу.
- Проведення внутрішніх моніторингів якості освітньої діяльності.
- Дотримання принципів академічної доброчесності.
- Педагогіка партнерства.
8.2.Операційні цілі:
Шляхи реалізації | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 |
8.2.1.Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань | |||||
Спільна розробка, схвалення, затвердження та оприлюднення Стратегії розвитку закладу освіти. Коригування (за потреби) | червень-серпень | ||||
Спільна розробка, схвалення, затвердження та оприлюднення Освітньої програми закладу. Внесення змін (за потреби) | квітень-травень,
серпень |
||||
Спільна розробка, схвалення, затвердження та оприлюднення річного плану роботи закладу | травень-червень, серпень | ||||
Проведення самоаналізу якості освітньої діяльності за напрямом 1.Освітнє середовище | грудень,
травень
|
грудень,
травень
|
грудень,
травень
|
||
Проведення самоаналізу якості освітньої діяльності за напрямом2. Система оцінювання | грудень, травень
|
грудень,
травень
|
грудень,
травень
|
||
Проведення самоаналізу освітньої діяльності за напрямом 3.Педагогічна діяльність | грудень, травень
|
грудень,
травень
|
|||
Проведення самоаналізу освітньої діяльності за напрямом 4. Управлінські процеси закладу освіти | грудень, травень
|
грудень,
травень
|
|||
Проведення комплексного самоаналізу якості освітньої діяльності за 4 напрямами | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Річний звіт керівника перед громадськістю, висвітлення діяльності на сайті | червень | червень | червень | червень | червень |
Спільна розробка, подання та оприлюднення кошторису на рік | грудень | грудень | грудень | грудень | грудень |
Проведення внутрішніх моніторингів якості освітньої діяльності: | |||||
- освітнього середовища, створення безпечних та
комфортних умов |
вересень
|
||||
- цифрової компетентності, використання ІКТ, дотримання кібербезпеки | жовтень | ||||
- роботи шкільної медіатеки як інформаційно-ресурсного центру, забезпечення учнів підручниками | листопад | ||||
- запобіганню та протидії булінгу (цькуванню), робота класних керівників, працівників психологічної служби | січень | ||||
- результативності роботи з обдарованими учнями та позаурочної діяльності | квітень | квітень | квітень | квітень | квітень |
- відвідування учнями закладу та навчальних занять, наявність документів щодо пропусків | жовтень,
січень, травень |
жовтень,
січень, травень |
жовтень,
січень, травень |
жовтень,
січень, травень |
жовтень,
січень, травень |
- якості ведення шкільної документації; | січень
червень |
січень
червень |
січень
червень |
січень
червень |
січень
червень |
- якості та безпечності
харчування, створення умов здорового харчування та роботу шкільної їдальні |
листопад | листопад | листопад | листопад | листопад |
- реалізації освітньої програми та виконання навчальних програм | січень
червень |
січень
червень |
січень
червень |
січень
червень |
січень
червень |
Введення та оновлення електронного документообігу, планування, електронних журналів, щоденників електронних виховних планів | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Оновлення та оприлюднення положень ВСЗЯО | червень | ||||
8.2.2.Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм | |||||
Заходи щодо попередження конфліктів. Організація роботи психологічної служби закладу | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Обладнання Куточка розвантаження | серпень | ||||
Організація роботи чату у Telegram «Запитуйте-відповідаю» | вересень | ||||
Організація неформальних зустрічей (свят, екскурсій, волонтерської діяльності тощо) | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Проведення анкетування, онлайн-опитування | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Оновлення інформаційного контенту сайту закладу. Наповнення відповідно статті 30 Закону України «Про освіту» | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
8.2.3.Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників | |||||
Аналіз забезпечення кадрами | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень |
Аналіз передпенсійного та пенсійного віку | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень |
Аналіз вакантних місць | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень | січень, серпень |
Складання та затвердження штатного розпису | червень | червень | червень | червень | червень |
Аналіз підвищення кваліфікації педагогічними працівниками | серпень. грудень | серпень. грудень | серпень. грудень | серпень. грудень | серпень. грудень |
Аналіз атестації педагогічних працівників | квітень | квітень | квітень | квітень | квітень |
Аналіз сертифікації | травень | травень | травень | травень | травень |
Аналіз навчання освітніх експертів | травень | травень | травень | травень | травень |
Робота із статистичною звітністю Курс. Школа, АІКОМ | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Матеріальне і нематеріальне стимулювання педагогічних працівників | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Оприлюднення можливостей, пропозицій професійного розвитку навчальних центрів, освітніх онлайн-платформ тощо у Telegram групі працівників закладу | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Реалізація проекту «Дорогу подолає той, хто йде» ( робота з молодими педагогами)
(за потреби) |
протягом року | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року |
Створення та поповнення банку електронних публікацій педагогічних працівників, надання допомоги у розміщенні | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
8.2.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою | |||||
Розробка прогнозу очікуваної кількості дітей | 124 | 111 | 103 | 99 | 104 |
Здійснення прийом учнів до 1-го класу | травень | травень | травень | травень | травень |
Спільна розробка нового Статуту закладу | червень | ||||
Спільна розробка нового колективного договору | вересень | ||||
Оновлення правил поведінки, правил внутрішнього розпорядку, посадових інструкцій | вересень | січень | |||
Проведення інструктивних оперативок, співбесід | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Впровадження курсів за вибором | Згідно запитів | Згідно запитів | Згідно запитів | Згідно запитів | Згідно запитів |
Реалізація Моделі партнерства. Проведення спільних заходів органів самоврядування педагогічних працівників, учнів, батьків | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Співпраця з місцевою громадою, ЗДО, сільською бібліотекою, будинком культури. Проведення спільних заходів | Згідно угод | Згідно угод | Згідно угод | Згідно угод | Згідно угод |
Погодження та затвердження режиму роботи, розкладу уроків | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Створення платформи для вибору формату навчання очне, змішане, дистанційне, індивідуальне (за заявами) | серпень | серпень | серпень | серпень | серпень |
Реалізація освітніх траєкторій учнів. Організація педагогічного патронажу, екстернатної форми навчання, сімейної (домашньої) форми навчання (за заявами) | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року | протягом року |
8.2.5. Реалізація політики академічної доброчесності | |||||
Оновлення та оприлюднення внутрішнього положення закладу про академічну доброчесність | січень | ||||
Організація та проведення заходів в рамках освітньої кампанії «Так, академічній доброчесності» | протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
протягом року
|
Створення бази інформаційних матеріалів, інфоресурсів | січень | ||||
Моніторинг формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності | березень |
ІХ. Очікувані результати
Реалізація стратегії розвитку Плесенської гімназії Шепетівської міської ради дасть можливість:
- Створити безпечні й комфортні умови для вільного розвитку соціально компетентної особистості.
- Створити освітнє середовище, вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації.
- Поповнити заклад освіти відповідним навчальним обладнанням, яке необхідне для реалізації освітніх програм.
- Створити умови для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне, індивідуальне навчання).
- Реалізувати сучасні педагогічні технології освіти на засадах компетентнішого підходу.
- Розкрити та розвинути здібності, таланти й можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
- Удосконалити мотиваційне середовище дитини.
- Застосовувати методи викладання, засновані на співпраці.
- Залучити учнів до спільної діяльності, що сприятиме їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду.
- Підвищити професійну майстерність педагогів.
- Накопичити особистий педагогічний досвід (створення авторських програм, методичних розробок тощо)..
- Залучити здобувачів освіти до участі в управлінні освітніми справами в різних видах діяльності.
- Сформувати систему моніторингу освітнього процесу з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу освіти.
- Виховати освіченого, всебічно розвиненого, відповідального громадянина і патріота, з морально-етичним принципом, здатного приймати відповідальні рішення.
- Цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави.
Х. Можливі ризики щодо реалізації стратегії розвитку.
- Зміни у змісті освіти пов’язані із змінами політики в галузі освіти.
- Недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних
напрямів стратегії розвитку.
- Довготривалий період правового режиму воєнного стану
- Зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації
основних напрямків стратегії розвитку.
- Втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів.
- Недостатнє розуміння частиною учасників освітнього процесу стратегічних завдань розвитку закладу.
Шляхи розв’язання:
– Внесення змін та доповнень до стратегії розвитку.
– Додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування.
- Підвищення ступеня відкритості школи, висвітлення діяльності педагогічного колективу в ЗМІ, на сайті школи, у формі звіту директора перед громадськістю та колективом.