Загальношкільна батьківська конференція
20.05.16 відбулася загальношкільна батьківська конференція, на якій перед батьками звітувала про роботу навчального закладу
Відповідно до Положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, пропоную вашій увазі звіт за 2015-2016 навчальний рік.
Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
Загальна інформація про школу
Плесенська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів перебуває у комунальній власності Шепетівської районної ради, підпорядковується управлінню освіти, молоді та спорту , є юридичною особою, функціонує відповідно до Статуту, що відповідає вимогам чинного законодавства і затверджений в установленому порядку, має довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. В 2015 – 2016 навчальному році заклад було про атестовано.
Належним чином в школі організовано роботу щодо охоплення навчанням дітей шкільного віку, які проживають у мікрорайоні школи. Усі учні охоплені навчанням. Завдяки організації індивідуальної та екстернатної форми забезпечується реалізація права кожної дитини на отримання якісної освіти за місцем проживання. Усі випускники 9 класу продовжують навчання. Стан шкільної мережі залишається стабільним щодо кількості та наповнюваності класів.
Діти, що проживають за межами пішохідної зони, та вчителі забезпечені довозом шкільним автобусом.
Напрацьована система роботи для здійснення контролю за відвідуванням учнями навчальних занять. Щоденно заступником директора з виховної роботи або заступником з навчально-виховної роботи (черговим адміністратором) збирається оперативна інформація про стан відвідування, яка регулярно аналізується на нарадах при директорові та на нарадах із класними керівниками, видаються накази по школі.
Навчально – виховний процес
Інваріантна складова робочого навчального плану школи забезпечує реалізацію шкільної освіти на рівні Державного стандарту. Робочий навчальний план школи III ступеня реалізує зміст освіти залежно від обраного профілю навчання.
За погодженням педагогічної ради та ради школи, з урахуванням побажань учнів та батьків, кадрового та методичного забезпечення, з метою розширення предметних знань, вироблення інтересу до навчальних предметів учням школи І ступеня виділено додатковий час на опанування української мови, діти мають змогу вивчати російську та англійську мови, а школярі 5-9 класів – німецьку, англійську та російську мови. В 10-11 класі з метою підготовки до ЗНО було передбачено додатковий час на вивчення української мови та літератури, німецької мови . Учні школи ІІІ ступеня вивчали основи економіки та філософію, що сприяє формуванню у них необхідних компетентностей та підготовці до життя.
Діти були охоплені додатковою освітою, протягом цього року функціонували гуртки “Туризм”, «Інформатика», «Захисти себе від ВІЛ», «ЗірОчки», «Театральний», духовий оркестр. Передбачені розкладом години психолога сприяли формуванню в учнів ключових компетентностей, їх соціалізації.
За результатами річного оцінювання 80% школярів демонструють навчальні досягнення відповідно до рівня навчальних можливостей, 10 учнів мають високий рівень навчальних досягнень. 5 випускників школи складали державну підсумкову атестацію з української мови та історії України у формі ЗНО та англійську мову. За результатами ДПА 80% випускників підтвердили або підвищили результати річного оцінювання.
Робота шкільного колективу, щодо виявлення та підтримки талановитих дітей, створення умов, необхідних для розвитку індивідуальних та неординарних здібностей учнів, має свої позитивні результати. В рамках шкільної програми «Обдарована дитина» проводиться систематична робота по залученню та підготовці учнів до конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт Малої Академії Наук. За 2015-2016 рік педагогами школи було підготовлено 14 призерів та переможців районного етапу предметних олімпіад, 2 переможця І етапу конкурсу-захисту наукових робіт МАН. В школі проводиться підготовча робота до майбутньої науково – пошукової діяльності, діти здобувають ази дослідницької роботи та демонструють належний рівень підготовки у Всеукраїнських інтерактивних конкурсах. Популярною та ефективної формою розвитку здібностей, нахилів та талантів учнів в нашій школі стала результативна участь в обласних та всеукраїнських заочних конкурсах та олімпіадах. В цьому напрямку школа впевнено тримає лідерство серед закладів району. Участь в науково – практичних конференціях ще одна позитивна ідея, реалізована в закладі, яка формує у школярів необхідні життєві компетентності.Плесенські учні традиційно є активними учасниками екологічних акцій та конкурсів. Як результат в 2015 році заклад нагороджений грамотою національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.
Виховання в школі здійснювалось на основі національних пріоритетів, школа дбає про виховання в учнів почуття громадянської та національної гідності, свідомості, любові до рідного краю, сприяє засвоєнню ними культурно – національних, духовних, історичних цінностей. На високому рівні проводились загальношкільні свята та конкурси. Належна увага приділяється фізичному вихованню дітей, формуванню у них навичок здорового способу життя, шляхом використання здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання. Покращенню превентивного, правового виховання сприяло налагодження співпраці із соціальними службами, установами та волонтерами. Як результат – жодного правопорушення протягом останніх 5 років
У тісній співпраці з органами місцевої влади, здійснюється соціально – психологічний супровід дітей різних категорій
Формуванню екологічної свідомості школярів, відповідального ставлення до власного здоров’я, як найвищої цінності, сприяла участь в проектах “Освіта для сталого розвитку” та “Чесна гра”.
Важливою у системі виховної роботи закладу є роль бібліотеки, як інформаційного центру, що пропонує до послуг користувачів 6006 одиниць наявного фонду шкільних підручників, науково-педагогічної, психологічної, методичної літератури, видання з різних галузей знань, науково-популярної, довідкової та художньої літератури, фонду періодичних видань. Традиційними є заходи, спрямовані на популяризацію дитячого читання, презентації нових видань, тематичні виставки літератури, бук кросинг, літературні вікторини, бібліотечні уроки, конкурс-проект «Моя шкільна бібліотека майбутнього».
З метою виховання громадської активності дітей в школі створена система самоврядування. Під керівництвом педагога організатора діє громадсько – дитяче об’єднання “Країна барвінкова ” для учнів 1 – 4 класів та юнацька організація “Істина”, клуб старшокласників “Лідер”. Робота органів шкільного самоврядування спланована та організовується відповідно до структури за міністерствами. З ініціативи міністерств в школі проводились рейди перевірки зовнішнього вигляду учнів, збереження шкільного майна, акції милосердя, трудові десанти. Налагоджено випуск шкільної газети “Шкільний вісник”. Організовано змагання “Клас року”, що значно підвищує активність учнів у загальношкільних заходах та акціях. Запорукою успіху виховного впливу є партнерські стосунки з сім’ями, єдність вимог родинного та шкільного виховання. Саме тому активізовано роботу батьківського всеобучу, визначено Дні відкритих дверей для батьків, засновано клуб батьківського спілкування.
Методична робота
Навчально – виховний процес забезпечують 27 педагогічних працівників, , соціальний педагог, практичний психолог,сестра медична, лікар – офтальмолог, логопед. Середній вік колективу – 42 роки. Укомплектованість закладу педагогічними кадрами, умотивованість їх розстановки — один із визначальних чинників, що зумовлює ефективність функціонування школи як соціально-педагогічної системи.
Методична робота в Плесенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів сконцентрована навколо науково – методичної проблеми “Модернізація змісту діяльності учасників навчально-виховного процесу в умовах громадсько-активної школи” та спрямована на розвиток творчої особистості вчителя. Головні зусилля зосереджено на надання реальної, дієвої допомоги працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої майстерності, створенню творчої атмосфери, такого морально – психологічного клімату, який сприяв би виявленню та впровадженню інновацій, оновленню змісту освіти, модернізації навчально – виховного процесу.
З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі створена методична рада, яка розглядає питання про організацію та проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів та їх результативність, підготовку до педрад, державної підсумкової атестації, моніторингу,ЗНО, педагогічної виставки «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування», заслуховує творчі звіти педагогів, схвалює матеріали перспективного педагогічного досвіду.
Суттєвою є роль педагогічної ради школи, яка розглядає актуальні проблеми модернізації змісту освіти та НВП
Завдяки продуманій системі наставництва здійснювався супровід молодих фахівців, вивчалися та втілювалися педагогічні ідеї досвідчених колег, всіляко пропагувалась та заохочувалась інноваційна діяльність, творчість колег, надбання колективу. Досвід школи в цьому напрямку було узагальнено в методичному проекті «Дорогу подолає, той хто йде», який став переможцем обласного конкурсу управлінських проектів «Новітні форми методичної роботи».
Робота з педагогічними кадрами проводилася на основі діагностичних даних і сприяла підвищенню теоретичного, методичного та фахового рівнів вчителів, їх методичної активності. Як результат, педагоги школи є щороку переможцями районного, учасниками та лауреатами обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року», зокрема в 2016 році честь районну та школи захищала Руда Н.В., вчитель історії.
На виконання Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» значна увага приділяється комп’ютерній грамотності адміністрації та вчителів. Крім курсової перепідготовки, для вдосконалення та підвищення своєї майстерності всі вчителі закладу за потребою відвідують курси «Microsoft» та «Intel», де отримують нові знання та навички з інформаційно-комп’ютерних технологій, вдосконалюють практичні вміння використовувати хмарні технології у своїй діяльності. В закладі створено необхідні умови для широкого впровадження ІКТ в усіх напрямках діяльності: 19 комп’ютерів, сервер, внутрішня мережа, підключення до мережі Інтернет, мультимедійний комплекс, необхідна оргтехніка. Школа має власний веб-сайт, контент якого є та корисним для батьків, учнів, вчителів, широко застосовує хмарні технології в управлінській, методичній роботі. Якість комп’ютерної освіти педагогічних працівників є постійною турботою керівництва школи. Досвід закладу з даного питання був представлений на науково – практичній інтернет–конференції «ІКТ як засіб підвищення якості освіти» в жовтні 2015 року.
Матеріально-технічна база
Матеріально-технічна база закладу та його навчально-методичне оснащення забезпечують здійснення навчально-виховного процесу на достатньому рівні. В цьому році облаштовано логопедичний пункт, оновлено медичний кабінет, розпочато створення музею військової звитяги в кабінеті предмету «Захист Вітчизни».
Естетичне оформлення приміщення здійснено відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та витримано в єдиному стилі. Загальний стан будівель та приміщень закладу перебуває на достатньому рівні. Усе це створює умови для повноцінного викладання навчальних дисциплін.
Завдяки фінансовій підтримці благодійників , зокрема БФ БО «Зміцнення громад», корпорації «Сварог Вест Груп», підприємства МВМ-13, батьківського фонду підтримки школи постійно оновлюється та зміцнюється матеріально-технічна база закладу, що робить його конкурентоспроможним на ринку освітніх послуг.
Соціальний захист та охорона праці
Належна увага приділяється охороні дитинства, соціальному захисту усіх учасників НВП, медичному обслуговуванню. Організовано гаряче харчування, яким охоплено 92% школярів, діти пільгових категорій харчуються безкоштовно.
Продовжує забезпечувати умови для одержання освіти учнями з особливими освітніми потребами модельний центр інклюзивної освіти для слабозорих дітей. В цьому році до мультидисциплінарної команди приєднався лікар-масажист.
Найочікуванішим є традиційне шкільне свято Честі школи, на якому підводяться підсумки роботи учнівського та педагогічного колективу, здійснюється матеріальне заохочення, що сприяє формуванню внутрішньої мотивації, вихованню наполегливості, цілеспрямованості, працелюбства. В 2016 році понад 30 учнів школи будуть нагороджені преміями на загальну суму 2100грн.
З метою забезпечення ефективного відпочинку дітей влітку на базі школи працює дитячий заклад відпочинку з денним перебуванням «Плеснянка», діяльність якого спрямована на забезпечення змістовного дозвілля та покращення фізичного, психічного та морального здоров’я вихованців, створені всі умови для активного і всебічного відпочинку дітей.
Завдяки професіоналізму, творчості директора Бондарук Л.В. та вихователів в пришкільному таборі організовано різноманітне змістовне дозвілля дітей. Яскраві свята, безкоштовні екскурсії, цікаві конкурси, ігри, змагання стали невід’ємним атрибутом життя «плеснянців». Гарний настрій, знання, уміння та навички, отримані дітьми в літньому оздоровчому таборі, допомагають активній діяльності школярів у навчальному році.
На постійному контролі адміністрації школи перебуває питання охорони праці усіх учасників НВП, дотримання протипожежних норм, як результат – відсутність випадків травматизму виробничого характеру.
Державно – громадське управління
Запорукою успіху є залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю, співпраця з громадськими організаціями. Активно працювала рада ГАШ під керівництвом Дубовської С.С., були розглянуті питання режиму роботи закладу, варіативної складової робочого навчального плану, реалізації соціальних проектів, благодійних акцій, матеріального заохочення дітей, організацію новорічних святкувань, використання коштів зі спец рахунку школи. Щодо роботи зі зверненнями громадян, вона велася згідно нормативно-правової бази. Реагування на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою школи було вчасним та сприяло удосконаленню навчально – виховного процессу, функціонування закладу.